1 van de 106
1
Icesave in de financiele problemen
Gepost: 07 oktober 2008 03:35 PM   [ Negeer ]  
Administrator
RankRank
Totaal Aantal Posts  35
Geregistreerd  2008-04-25

Zoals ook al geschreven op mijngeld.blog.nl heeft ICesave problemen en kunnen we inmiddels niet meer inloggen en acties uitvoeren. Heb jullie nog geprobeerd het geld over te boeken de afgelopen week?

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 03:48 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  11
Geregistreerd  2008-10-07

Ja! Ik heb vanmorgen mijn saldo bij Icesave overgeboekt. Het inloggen op de site lukte toen nog en het overboeken leek ook geen probleem. Kreeg ook gewoon zoals anders een bevestiging in mijn mailbox. Of het ook binnenkomt op mijn tegenrekening moet ik nog even afwachten… kan alleen maar hopen, voor mij en anderen!

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:10 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Diamant
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  154

Heb gister avond nog 100 en 500 euro overgemaakt (dacht dat ik eigenlijk overdreven reageerde) geld is echter niet niet op mijn postbank rekening en dit verwacht ik ook niet meer. Ben net na een uur wachten op de inlog pagina gekomen maar nu wacht ik alweer een uur me code kon ik nog niet ingeven.

Denk dat we ons moeten realiseren dat we naar ons geld kunnen fluiten heb de DNB gebelt en deze zullen zich niet garant stellen. IJsland zal waarschijnlijk niet aan aan zijn voorwaarden kunnen voeldoen icesave heeft 2 keer zoveel geld van spaarders dan het brutto social product van ijsland en dit land staat op het punt failliet te gaan.

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:17 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  21
devron - 07 oktober 2008 04:10 PM

Heb gister avond nog 100 en 500 euro overgemaakt (dacht dat ik eigenlijk overdreven reageerde) geld is echter niet niet op mijn postbank rekening en dit verwacht ik ook niet meer. Ben net na een uur wachten op de inlog pagina gekomen maar nu wacht ik alweer een uur me code kon ik nog niet ingeven.

Denk dat we ons moeten realiseren dat we naar ons geld kunnen fluiten heb de DNB gebelt en deze zullen zich niet garant stellen. IJsland zal waarschijnlijk niet aan aan zijn voorwaarden kunnen voeldoen icesave heeft 2 keer zoveel geld van spaarders dan het brutto social product van ijsland en dit land staat op het punt failliet te gaan.

Ik vraag mij af of een land dit mag doen, ze staan namelijk garant.

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:22 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  11

Je zou zeggen: een staatsgarantie is een staatsgarantie. Maar als de IJslandse staat werkelijk failliet gaat - wellicht mede door de aanspraken van spaarders - tja… Ik hoop heel hard dat dit allemaal met een sisser afloopt.

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:23 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  2

Dat is ook mijn vraag: wat is de garantie van de IJslandse centrale bank waard, als er daar geen geld meer is?

De IJslandse centrale bank heeft zich eerder geconformeerd aan de EU, en garandeert (garandeerde?) daarom 20.887 euro per rekeninghouder per instelling. Zal IJsland, nu de EU de garantie heeft verhoogd naar 50.000 euro (NL 100.000), opnieuw volgen? De IJslandse kroon is inmiddels gekoppeld aan de euro om een verdere vrije val van de munt te voorkomen.

Aan de andere kant beweert Icesave NL, voor zover ze al iets van zich laten horen, dat er geen enkele reden tot paniek is, dat Nederlanders gewoon bij hun geld kunnen en dat het niet kunnen inloggen slechts wordt veroorzaakt door een overbelaste server. In tegenstelling tot de Britse poot van Icesave, is de mogelijkheid de spaartegoeden te bevriezen in ons land in juni uit de algemene voorwaarden geschrapt.

[ : 07 oktober 2008 04:44 PM door Icepig]
Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:41 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  21

Het is vrij triest om nu niets te horen van de Nederlandse overheid, terwijl het om een bank gaat die - deels - onder de NL spaargarantie valt.

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:45 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Diamant
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  154

Ten eerste hoop ik ook dat dit alles met een sisser afloopt,

@ superkip en nartuurlijk de rest

In england heeft icesave al 4.8 miljard pound wat onder de grantie van iceland zou vallen dat is meer als 6 miljard euro. Hierbij komt nog andere icesave banken (bijv. nederland) in het buitenland en landsbanki in ijsland zelf. het brutto socialproduckt van ijsland zelf is 14 miljard (minder dan voor wat Bos fortis heeft gekocht). Daarom word het voor iceland erg moeilijk aan hun verplichingen te voldoen. De 4 miljard euro lening van rusland is kenelijk ook nog niet zeker.

Echter las gisteren dat landsbank 8 miljard in kas heeft, maar gisteren is de munt 30% ingebrokendus is dit vermogen ook 30% afgenomen. Bovendien als dit geld er was waarom sluiten ze dan hun engelse site?

references
http://www.citywire.co.uk/personal/-/news/markets-companies-and-funds/content.aspx?ID=316722
http://www.marketwatch.com/news/story/iceland-overstated-loan-offer-russia/story.aspx?guid={8F94E39A-D9C4-4B5D-BB8C-30CFE2893244}&dist=hpmp

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:48 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  2
superkip - 07 oktober 2008 04:41 PM

Het is vrij triest om nu niets te horen van de Nederlandse overheid, terwijl het om een bank gaat die - deels - onder de NL spaargarantie valt.

Vermoedelijk omdat er formeel nog niets aan de hand is. Landsbanki noch IJsland zijn failliet, en het bevriezen van de Britse tegoeden is geheel conform de algemene voorwaarden een middel om de solvabiliteit te kunnen blijven garanderen. Laten we elkaar - al kost het ook mij moeite om paniek buiten de deur te houden - niet gek maken! grin

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:50 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  11

Bij Icesave Engeland staat in de voorwaarden dat de gelden voor 30 dagen bevroren mogen worden. Dat stond in eerste instantie bij Icesave Nederland ook in de voorwaarden, maar dat is er na kritiek uitgehaald. Alle media stellen dat wij in Nederland nog gewoon bij ons geld kunnen, de praktijk zal het uitwijzen.

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 04:54 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Diamant
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  154

Inderdaad is weinig wat we kunnen doen en je kan morgen gewoon je brood nog kopen. Misschien loopt het allemaal met een sisser af, er word nog steeds beweert dat er niets aan de hand is.

wat ik wel nog wil opmerken is dat ijsland maar 90 miljoen pound heeft om spaarders te compenseren dat is niets in vergelijk met de 4,8 Miljard pound dit engelse spaarders al van ijsland kunnen verlangen

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 05:01 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  21
Icepig - 07 oktober 2008 04:48 PM
superkip - 07 oktober 2008 04:41 PM

Vermoedelijk omdat er formeel nog niets aan de hand is. Landsbanki noch IJsland zijn failliet, en het bevriezen van de Britse tegoeden is geheel conform de algemene voorwaarden een middel om de solvabiliteit te kunnen blijven garanderen. Laten we elkaar - al kost het ook mij moeite om paniek buiten de deur te houden - niet gek maken! grin

Formeel was er met andere banken ook niets aan de hand, toch verhogen ze het gegarandeerde bedrag. Zoiets blijkt nodig om de gestresste burger tot rust te manen.

NB: nu kan je dus dezelfde rente halen bij een 100% Nederlandse bank die tot 100.000 euro garantgesteld is. Het lijkt me dat iedereen daar naartoe gaat i.p.v. Icesave. Een reden temeer om wat garantie te bieden.

W.b.t. de tegoeden in Engeland (die nu bevroren zijn): het zou kunnen dat dit betekent dat de Nederlandse spaarders kunnen profiteren van de ‘voorrang’. Het zou echter ook zomaar kunnen dat men nu al geld opzij legt voor de toekomstige claim uit Engeland.

Ik ben benieuwd hoe dit verder loopt. Ik ben geen gokker met geld maar door de banken en overheid ‘gedwongen’ om een rente te zoeken die mijn spaargeld (= mijn pensioen) op peil houdt (gezien de inflatie en belasting op rente).

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 05:05 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Diamant
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  154

kunnen jullie nu al bij jullie geld

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 05:12 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
Diamant
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  154

http://www.geldenrecht.nl/sparen/2673041/IJslandse_Icesave_vergadert_nu.html

DNB is dus wel druk bezig achter de schremen

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 05:14 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  11

Ik heb vanmorgen mijn hele saldo overgeboekt, dat lukte toen nog. Moet het alleen nog wel binnen zien komen op m’n tegenrekening voor ik er gerust op ben. En ooit zou ik de opgebouwde rente natuurlijk ook wel willen hebben, al is dat op dit moment van ondergeschikt belang.

Profiel

Gepost: 07 oktober 2008 05:57 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
Diamant
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  154

http://forum.blog.nl/forums/viewthread/267/

IJsland zal waarschijnlijk icesave opofferen om het land te reden

Profiel

1 van de 106
1

Inloggen bij Icesave ››