Nintendo E3’s conferentie
Gepost: 06 juni 2012 08:05 AM   [ Negeer ]  
Moderator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1285
Geregistreerd  2008-04-25

Vanwege toetsweek, avond4daagse en PGB ondersteuningsdingetjes (waar ik jullie niet mee lastig zal vallen) heb ik niet de E3 conferentie kunnen zien :(

Wel heb ik via twitter (@berendj @nintendoblognl) het gevolgd en iedereen is nogal meh over de Wii U en de aangekondigde spellen.

Ben ik dan weer de enige die wel enthousiast is en de opbouw van de media hype wel snapt. De E3 conferentie was alleen voor de WiiU de 3DS komt vandaag volgens mij en de games van de WiiU zijn voor nintendofans erg nieuw allemaal.

Ik heb nog nooit een Mass effect, darksiders of batman game gespeeld dus voor mij zijn het allemaal nieuwe games. Wel jammer is het dat er geen stoere nintendo 1st party nieuwe franchise is aangekondigd.

Wel vindt ik het raar dat iedereen al 8 jaar om pikmin 3 loopt te zeiken en dat nu hij er ineens is iedereen met een dikke meh rondloopt. Ik vindt Pikmin 3 er zo geweldig uitzien, helemaal als de oude pikmin’s maar dan in HD dus meer pikmin’s op het scherm in plaats van veel betere graphics (en om je de waareid te zeggen was pikmin al heel erg mooi).

De hardware is misschien niet balls hard de beste en meest high end hardware die mensen zouden willen maar toch is het volgens mij ruim voldoende om weer 5 jaar mee te kunnen. Nintendo loopt toch altijdt achter de feiten aan met hardware.

Het beste zou zijn als je alleen nintendo apparaatuur kocht (zoals ik) en dan ook geen internet had, dan wist je niet wat je miste. Ik ben erg enthousiast over de Wiiu. de vergelijking met een Ipad + HD console gaat in mijn ogen helemaal mank. Omdat je op een Ipad geen knoppen hebt.

Owja en meneren van de pers die zeiken dat het scherm geen multitoutch is dat is in mijn optiek niet nodig omdat je op je ipad de multitouch alleen nodig hebt bij het spelen van spellen op het touchscreen. De wiiu heeft KNOPPEN op de controller en dus is er geen behoefte aan multitouch.

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
http://www.nintendoblog.nl
Colors 3d Gallery
Ik ben een Hero of Ruin (zie mijn heldenstatus)

Profiel

Gepost: 06 juni 2012 09:03 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Moderator

ook maakt dit filmpje van Final Fantasy in een next gen engine (hardware) wel weer duidelijk dat nintendo weer achter de meute aanloopt…

http://kotaku.com/5916115/square-enixs-next+gen-engine-shows-what-future-final-fantasy-games-could-look-like

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
Colors 3d Gallery

Profiel

Gepost: 06 juni 2012 01:33 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  685
G. Berend Jan - 06 juni 2012 08:05 AM

Ben ik dan weer de enige die wel enthousiast is en de opbouw van de media hype wel snapt.

Meh, ik was ook niet echt onder de indruk. :( Het was een suffe presentatie waarin veel te veel tijd werd besteed aan Wii Fit, dat dansspel en een suffe spookhuis-minigame uit Nintendo Land. Reggie die eerst zei dat er geen tijd was om over de hardware te praten en vervolgens alsnog een kwartier lang over de controller begon te lullen (wat we allemaal al wisten dankzij de pre-E3 presentatie) was ook nogal pijnlijk. Ik zat echt te wachten tot hij zou zeggen “but before I leave, here’s one more game...” en dat er dan een supervette trailer zou komen van een nieuwe Zelda of Starfox of zoiets, maar dat moment kwam dus nooit.

De enige lichtpuntjes waren voor mij Pikmin 3 en Reggie die zelf een my body is ready-grap maakte.

Signature 

games.blog
Roger Murdock: We have clearance, Clarence. | Kapitein Oveur: Roger, Roger. What’s our vector, Victor?
Verkeerstoren: Tower’s radio clearance, over! | Kapitein Oveur: That’s Clarence Oveur. Over.
Verkeerstoren: Over. | Captain Oveur: Roger. | Roger Murdock: Huh? | Verkeerstoren: Roger, over!
Roger Murdock: What? | Captain Oveur: Huh? | Victor Basta: Who?

Profiel

Gepost: 06 juni 2012 08:40 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Forum GOD
Totaal Aantal Posts  501
Geregistreerd  2008-05-01

Wát er werd getoond was inderdaad niet verkeerd, maar er werd te weinig getoond. Nog 1 grote first party game en het was ineens een heel ander verhaal geweest.

Signature 

4279.gif

Profiel

Gepost: 06 juni 2012 10:31 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Moderator

misschien vannacht…

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
Colors 3d Gallery

Profiel

Gepost: 07 juni 2012 10:45 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Moderator

WAAR IS ANIMAL CROSSING 3DS GEBLEVEN ???!!!

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
Colors 3d Gallery

Profiel

Gepost: 07 juni 2012 11:04 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Forum GOD
Totaal Aantal Posts  707
G. Berend Jan - 07 juni 2012 10:45 AM

IDD WAT IS HIER GAANDE?!

Signature 

animalcrossingw.png

Uploaded with ImageShack.us

Profiel

Gepost: 07 juni 2012 11:22 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Moderator

en een heroes of ruin demo vandaag op de eshop.. ohhh boy ohhh boy…

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
Colors 3d Gallery

Profiel

Gepost: 07 juni 2012 11:25 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Moderator
G.Mark - 07 juni 2012 11:04 AM

IDD WAT IS HIER GAANDE?!

helemaal niets meer over AC 3ds…

dat was na heroes of ruin het enige spel waar ik interesse in had, al die andere spellen zijn OF RPG’s (buuhhhhhaaaaaaakkkk) of New mario titels die ik niet koop omdat ik er al één heb op elk platform....

My body is ready voor een AC spel :(

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
Colors 3d Gallery

Profiel

Gepost: 07 juni 2012 05:24 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  25
Geregistreerd  2011-12-01
G. Berend Jan - 07 juni 2012 11:25 AM
G.Mark - 07 juni 2012 11:04 AM

IDD WAT IS HIER GAANDE?!

helemaal niets meer over AC 3ds…

dat was na heroes of ruin het enige spel waar ik interesse in had, al die andere spellen zijn OF RPG’s (buuhhhhhaaaaaaakkkk) of New mario titels die ik niet koop omdat ik er al één heb op elk platform....

My body is ready voor een AC spel :(

Dat vond ik ook nogal teleurstellend. AC 3DS is op dit moment het 3DS-spel waar ik het meeste zin in heb (en ik geloof niet dat ik de enige ben). Zo irritant! Ik had nog wel gehoopt dat hij dit jaar zou uitkomen, nou, dat kan ik denk ik ook maar weer vergeten.

Profiel

Gepost: 15 juni 2012 12:55 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Forum GOD
Totaal Aantal Posts  1109
Geregistreerd  2011-05-20

Ik reageer een beetje laat op deze thread, maar ik vond de Nintendo E3 presentatie aardiger dan van de rest. Al staat Nintendo Land niet hoog op mijn verlanglijst, het laat wel zien hoe je lol kan hebben met een spel.
Kijk je vervolgens naar de andere presentaties, zoals van die van Microsoft, Sony, EA of Ubisoft, dan word je bijna onpasselijk van de hoeveelheid bloed en geweld. Ik ben niet kinderachtig, maar dit liep echt de spuigaten uit. Een site heeft zitten turfen van wat er allemaal langs kwam.

Roughly 78 throatstabs, 63 snapped vertebrae, 57 exploded heads, 27 shattered knee caps, a brace of disembowelings and, courtesy of Far Cry 3, a couple of immolated jungle cats.

De nodige F-words moest ik aanhoren en bij elke ‘kill’ (liefst in slow-mo) steeg het gejuich op in de zaal, alsof de Romeinse tijden werden herbeleefd. Het dieptepunt voor mij was de nieuwe Tomb Raider. Grafisch prachtig maar volstrekt inhoudloos. Het viel ook niet mee om een dikke tien minuten dat gehijg, gesteun en gekreun aan te horen.

Nintendo krijgt altijd de kritiek, dat het kinderachtig is en niets heeft voor de ‘hardcore’ gamer. Maar als de belangstelling van deze gamer alleen gewekt kan worden door exxessief geweld, dan blijf ik liever ‘casual’. Ook Warren Spector (van Epic Mickey) had kritiek op het hele E3 gebeuren.

“This is the year where there were two things that stood out for me. One was: The ultraviolence has to stop. We have to stop loving it. I just don’t believe in the effects argument at all, but I do believe that we are fetishizing violence, and now in some cases actually combining it with an adolescent approach to sexuality. I just think it’s in bad taste. Ultimately I think it will cause us trouble.”

“I left Eidos in 2004 because I looked around at E3 and saw the new Hitman game where you get to kill with a meat hook, and 25 to Life, the game about kids killing cops, and Crash & Burn the racing game where the idea is to create the fieriest, most amazing explosions, not to win the race… I looked around my own booth and realized I just had one of those ‘which thing is not like the other’ moments. I thought it was bad then, and now I think it’s just beyond bad.”

“We’ve gone too far. The slow-motion blood spurts, the impalement by deadly assassins, the knives, shoulders, elbows to the throat. You know, Deus Ex had its moments of violence, but they were designed – whether they succeeded or not I can’t say – but they were designed to make you uncomfortable, and I don’t see that happening now. I think we’re just appealing to an adolescent mindset and calling it mature. It’s time to stop. I’m just glad I work for a company like Disney, where not only is that not something that’s encouraged, you can’t even do it, and I’m fine with it.”

Tot slot maakte hij een kritische opmerking, waar ik het volledig mee eens ben.

“The second thing I noticed was that the most interesting part of the press conferences had nothing to do with games. When the games are the least interesting part, there’s a problem.”

“When did the game conference become about interfacing with Netflix? I just worry a little bit.

“The thing that’s ironic is that I feel like we really are in a golden age, in a weird sort of way. Nobody knows what the future of games is. Nobody. At a time like that Notch can come along and do Minecraft, and Chris Hecker can finally do his incredible party spy game, and Jon Blow can do Braid, and I can do a triple-A Mickey Mouse game - anything is possible.

“Is the future… indie games distributed digitally made by four guys in a garage? Is it 800 people working on a triple-A game for Disney? Is it a social game on Facebook? Is it a mobile game on iOS and Android? Nobody knows. What that means is, if you have an idea you can reach an audience with it.

“Pretty much all I saw at E3 was, ‘Well, we’re going to do what we always did, but bigger and bloodier! And we’re gonna talk about Netflix!’ I just don’t get it.”

Hoe hebben jullie tegen deze E3 aangekeken?

Signature 

404571_302823486439172_37839035_n.jpg

Profiel

Gepost: 17 juni 2012 10:51 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  1407
Inno Vation - 15 juni 2012 12:55 PM

Veel vervolgen op bestaande franchises in ieder geval… AC 3 en Far Cry 3 van Ubisoft spreken mij in die categorie het meest aan. Die zal ik uiteindelijk wel aanschaffen, maar pas als ze zijn afgeprijsd tot zo’n 20 euro.

The Cave van Double Fine ziet er ook erg interessant uit, maar ik wacht nog even de eerste reviews af, alvorens te enthousiast te worden.

Óf ik de Wii U meteen op dag 1 koop weet ik nog niet… Het ‘WOW-effect’ van de Wii U is toch een stuk minder dan dat van de Wii. New SMB U ziet er leuk uit, maar er komen de laatste jaren toch wel erg veel SMB spellen uit, die niet veel verschillen van hun voorgangers. Ik zou graag wat nieuwe franchises zien van Nintendo (en dan niet allerlei mini-game compilaties). Daarnaast stelden de eerste beelden van Pikmin 3 mij ook een beetje teleur… wekte bij mij de indruk van meer van hetzelfde… Het is mij sowieso een beetje onduidelijk waar Nintendo nu met die touchscreen gamepad naartoe wil. Dat de Wiimote een totaal nieuwe spelervaring aanbood was meteen duidelijk, bij de Wii U heb ik nog niet echt een idee wat de bedoeling is en hoe de pad een rijkere spelervaring kan bieden. Dit komt misschien ook wel omdat zowel Nintendo zelf als vooral 3rd party ontwikkelaars nog niet echt iets spectaculairs hebben laten zien. (de afwezigheid van 3rd party aankondigingen t.b.v. de Wii U is ook wel een beetje verontrustend eigenlijk).

Terugkijkend was er wel wat innovatie te zien deze E3, maar niet echt iets spectaculairs. Unreal Engine 4, gezichtsanimatie, SmartGlass, de Wii U en Sony’s Wonderbook zagen er allemaal interessant uit, maar ik heb niet echt iets gezien waarvan ik van mijn stoel viel en dacht ‘dat moet ik hebben’. Ik ben wel benieuwd welke invloed van Apple en bijvoorbeeld Samsung (cloud gaming in samenwerking met Gaikai en Nvidia) op de gamesindustrie zullen hebben. Van alle spellen van deze E3 vond ik The Last of Us van Naughty Dog en BEYOND: Two Souls van Quantic Dream uiteindelijk het meest indrukwekkend.

Signature 

OfficeKitano.png

Profiel

Gepost: 27 juni 2012 11:18 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  25
Geregistreerd  2011-12-01
Inno Vation - 15 juni 2012 12:55 PM

Om eerlijk te zijn vond ik alle presentaties tegenvallen. De meeste presentaties hadden inderdaad voornamelijk vervolgen en ik ben het grotendeels met je kritiek eens, maar Nintendo was juist weer iets te ver naar de andere kant doorgeschoten. Het is niet zo dat ik gelijk een hekel heb aan spellen als ze bedoelt zijn voor alle leeftijden of heel erg kleurrijk zijn ofzoiets, integendeel, het feit dat Nintendo games produceert die voor iedereen speelbaar zijn en een kleurrijkere grafische stijl hebben maakt het voor mij juist een van mijn favoriete ontwikkelaars, maar Wii Fit U kan je nauwelijks een echte game noemen, en Nintendoland eigenlijk ook niet. En als ik de video’s bij Wii U spellen zag, waarbij mensen de game aan het spelen waren, of als Reggie de games aan elkaar praatte, dan kreeg ik nogal het idee dat Nintendo nauwelijks probeerde om ‘hardcore’ videogamers te interesseren voor de Wii U. Met Zombie U deden ze nog wel een kleine poging (trouwens is dat spel eigenlijk niet eens van nintendo maar van ubisoft), maar ik vraag me af of dat nou een game word waarvoor iemand een Wii U gaat kopen, het ziet er inderdaad uit zo’n onorgineel actiespel als waar jij kritiek op had. Dat terwijl Nintendo zelf beweert dat de Wii U voor de ‘hardcore’ gamer gaat worden. Ik had dus in ieder geval meer ‘echte’ games verwacht, en dit viel mij behoorlijk tegen.
Een ander probleem van Nintendo’s E3 was toch wel het feit dat er ontzettend weinig nieuwe games door Nintendo werden aangekondigd. Pikmin 3 was immers al aangekondigd, en behalve Nintendoland waren de andere titels (New super mario bros. U, wii fit U) al behoorlijk voorspelbaar. Ze lieten dan wel veel titels van third companies zien, die spellen waren nou ook niet geweldig interessant en vaak vervolgen, ports van al uitgekomen spellen of gewoon multiplatform.
Kortom, een teleurstellend jaar. Ik hoop dat het volgend jaar beter wordt.

Profiel