1 van de 2
1
[3DS] Mario Kart 7: Tips, Tricks & Shortcuts
Gepost: 30 november 2011 05:07 PM   [ Negeer ]  
Moderator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1498
Geregistreerd  2008-04-25

Als je tips hebt, algemene dingen waarmee je sneller bent of weet je een shortcut van een baan en hij staat hier nog niet bij, laat het dan hier weten. Doe dit om je mede G.’er te helpen om beter te worden en dus iedereen online kan ownen!
(het is nog onder constructie en er zullen dus regelmatig nieuwe dingen worden toegevoegd, kom dus regelmatig kijken of er iets nieuws is!)

Tips & Tricks
Hier staan van allerlei kleine tips die je kunnen helpen beter te worden in Mario Kart 7.

Snel starten
- Snel starten bij de start door op A te drukken al de 2 in beeld is geweest (net als bij Mario Kart Wii)
- Als je van de baan af bent gevallen en je komt weer op de baan dan moet je op precies het juiste moment op A drukken (vlak voordat je de grond raakt) en je krijgt een snelheidsboost en kan gewoon verder racen

Items vasthouden
Wordt nog aangevuld

Vliegen of rijden?
Een belangrijke vraag die bij deze game gesteld kan worden met het nieuwe vlieg mechanisme is of je liever lang blijft vliegen of dat je zo snel mogelijk weer naar beneden stuurt om weer gewoon te rijden. De paar races die ik tot nu toe heb gespeeld denk ik dat ik het fijner vindt om zo snel mogelijk weer op de grond te rijden, geen idee waarom maar voor mijn gevoel is dat sneller. Soms is het ook nog eens zo dat er kleine schansjes op de grond zijn als je snel naar beneden stuurt waardoor je dus steeds een kleine snelheidsboost krijgt. Hebben jullie andere suggesties?

Door Jahush: Als je 10 munten heb vlieg je volgens mij sneller/ langer, dus in dat geval vliegen. Anders ligt het aan het stukje baan, of je snel moet sturen voor een shortcut denk ik

Muntjes of de binnenbocht?
Een tweede vraag die beantwoord moet worden is of je voor de muntjes moet gaan die op de baan liggen of voor de binnenbocht moet gaan. De muntjes zorgen voor een kleine snelheidsboost (volgens mij) en een verhoogde topsnelheid als je er meer hebt, echter ze zitten meestal aan de buitenbocht of je moet gaan slingeren over de baan waardoor je meer afstand af moet leggen en dus ook meer tijd kwijt bent.. Ik denk dat het hier handig is als je in de eerste ronde zo veel mogelijk muntjes verzameld en zo een hoge topsnelheid hebt en de laatste twee rondes de binnenbocht neemt als je al 10 muntjes hebt. Dit kan echter alleen als je niet geraakt wordt, dus als je ergens in het midden zit is het lastiger om alle muntjes te houden. Wat is jullie mening over deze lastige vraag?

Tricks uitvoeren
Net als in Mario Kart Wii kan je tricks uitvoeren, dit doe je door op het goede moment (vlak nadat je van de schans los bent gekomen) op R te drukken, dit geeft dan een kleine snelheidsboost.
Waar kan je deze tricks dan allemaal uitvoeren? Dit kan op bijna elk hobbeltje waarover je kan springen, meestal staan er op een schans waar je een trick op kan uitvoeren pijlen naar voren gericht. Enkele andere voorbeelden van dingen waar je een trick kan uitvoeren om een idee te geven zijn de heuveltjes aan het begin van Wuhu Island, de wortels aan het einde van Maple Treeway, de hellingen van fonteinen, enzovoort. Als er nog specifieke plaatsen zijn in een level waar tricks doen niet zo voor de hand liggen dan zullen deze bij de sectie Shortcuts worden geplaatst (alhoewel het natuurlijk geen shortcuts zijn..)

Probeer er ook voor te zorgen dat je de tricks zo laat mogelijk uit voert. Dit omdat je dan niet zo heel hoog springt en minder tijd kwijt bent aan het vliegen. Als je in de lucht bent leg je namelijk een grotere weg af als dat je heel snel weer op de grond bent en ben je dus sneller als je laag springt.

Slipstream
Wordt nog aan gewerkt

Snel een item hebben
Je zal het vast hebben meegemaakt, in de singleplayer of met multiplayer dat er mensen zijn die al veel sneller als jij een item hebben en die naar jou toe vuren. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe of wat, maar je kan snel een item krijgen door meerdere malen op de vuurknop de drukken. Als je dit doet heb je natuurlijk ook de kans dat je het item dat je hebt ook meteen afvuurt, om deze reden druk ik meestal 3 keer snel achter elkaar op de vuurknop en heb ik ook snel mijn item. Het is me echter ook wel eens gebeurt dat ik na de eerste keer drukken (op het goede moment; maar welk moment is dat?) het item al had! Zo krijg je dus snel je item en kan je jezelf sneller weren tegen die vervelende rode schildjes aan het begin!

Schiltjes ontwijken:
Als een blauwe inslaat en je gebruikt een paddo, rij je gewoon door.

Als je een item vast hebt en je wordt geraakt door een blauw schildje ben je alleen het item kwijt dat je achter je had hangen, het item dat nog ‘in de doos zat’ heb je nog steeds vast!

Overige

Joinen van vrienden
Je zal vast wel gemerkt hebben dat als het oranje lampje aan de voorkant van de 3DS gaat knipperen dat er dan een vriend van je online is. Je vraagt je dan altijd af of deze persoon ook online met MK7 gaat of dat hij gewoon single player gaat doen (of een heel ander spel). Het is tegenwoordig heel gemakkelijk te zien of er iemand online is met welke je online kan gamen. Als er namelijk een oranje balletje bij het icoontje van de vriendenlijst staat dan betekend dit dat er iemand online aan het gamen is waar je kan meedoen. Als je dan de vriendenlijst opent dan zie je degene wie je kan joinen met een gele achtergrond (in plaats van een oranje), ook staat er dan boven de avatar de knop om deze vriend te joinen in zijn game.
Een andere manier om iemand te joinen is online te gaan met MK7 en vervolgens voor vrienden/concurenten te kiezen, hier kan je dan gemakkelijk zien of er vrienden online zijn. Bij deze personen staat er dan namelijk een finish vlaggetje.
Als je dan een persoon hebt gejoind dan kan het helaas wel eens zijn dat de groep al vol zit, er kunnen namelijk maar 8 personen mee racen. Dit is in MK7 echter geen probleem, je komt dan gewoon in een soort wachtrij te staan en kan mee racen als er iemand weg gaat. Heel handig gedaan, zo hoef je niet eindeloos opnieuw te proberen iemand te joinen (zoals bij MKWii wel het geval was).

Shortcuts
Heeft iemand al enige goede shortcuts kunnen vinden?

Favoriete combinatie van:
- Zaaltje: Bowser met als kart Soda Jet en de wielen Red Monster
- Janush: yoshi, egg 1, paddo wielen, standaard glider

Sterren
Je hebt het vast wel gezien tijdens online races, mensen met een, twee of drie sterren achter hun naam. Dit krijg je als ze alle cups met minimaal een, twee of drie sterren hebt gehaald. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe je nou 3 sterren bij een race kan halen… Voor mij zit er nog geen logica in, dus als iemand het precies weet, laat het vooral weten!
Om een ster te halen is het volgens mij vooral noodzaak dat je eerste wordt aan het einde als alle races gedaan zijn. Ik heb weleens hopeloos laatste gestaan om vervolgens vierde te worden, na alle races toch net eerste geworden met 32 punten, echter kreeg ik toch een ster rating.
Om twee sterren te halen is het ook nog niet eens noodzakelijk om altijd eerste te rijden, als je maar minimaal 36 punten haalt, tenminste bij mij was het zo dat met 36 punten ik nog 2 sterren kreeg.
De drie sterren behalen gaat denk ik als je 40 punten aan het einde hebt gehaald, hoe je dit doet maakt volgens mij niet uit, als je maar 40 punten hebt. Bij MKWii was het nog zo dat als je maar voor 5 seconden 6e reed dat je dan al geen 3 sterren meer kon halen, bij MK7 is dit volgens mij niet meer omdat ik vaak zat 7e heb gereden, aan het einde toch nog 40 punten had en 3 sterren rating..

Unlockables (spoilers!)

Kart onderdelen
Om kart onderdelen vrij te spelen moet je muntjes verzamelen die op de baan liggen. Dit verzamelen kan altijd en overal gebeuren, als je gewoon een grand prix rijd, een time trail rijd, een lokale of online multiplayer match, echt overal! Blijf dus voldoende muntjes verzamelen als je nog niet alle onderdelen hebt!
- Soda Jet (kart): verzamel 50 muntjes
- Sponge (wielen): verzamel 100 muntjes
- Red Monster (wielen): verzamel 150 muntjes
- Slim (wielen): verzamel 200 muntjes
- Bumble V (kart): verzamel 250 muntjes
- Gherkin (kart): verzamel 300 muntjes
- Mushroom (wielen): verzamel 400 muntjes
- Pipe Frame´┐Ż (kart): verzamel 500 muntjes
- Cact-X (kart): verzamel 600 muntjes
- Peach Parasol (glider): verzamel 700 muntjes
- Flower Glider (glider): verzamel 800 muntjes
- Blue Seven (kart): verzamel 900 muntjes
- Slick (wielen): verzamel 1000 muntjes
- Parafoil (glider): verzamel 1200 muntjes
- Egg 1 (kart): verzamel 1400 muntjes
- Wooden (wielen): verzamel 1600 muntjes
- Swoop (glider): verzamel 1800 muntjes
- Verzamel 2000 muntjes
- Verzamel 2500 muntjes
- Tyni Thug (kart): verzamel muntjes
- Gold Wheels (wielen): haal tenminste een ster in elke Grand Prix

Personages
- Mii: Race 50cc Lightning cup? (toen kreeg ik hem; met 3 sterren.. Of haal alle 50 cc cups)
- Daisy: haal 150 cc Mushroom cup
- Wario: haal 150 cc Flower cup
- Rosalina: haal 150 cc Star cup
- Metal Mario: haal 150 cc Special cup
- Shy Guy: haal 150 cc Shell cup
- Honey Queen: haal 150 cc Banana cup
- Wiggler: haal 150 cc Leaf cup
- Lakitu: haal 150 cc Lightning cup

Cups
- Flower cup: haal de mushroom cup
- Star cup: haal de Flower cup
- Special cup: haal de star cup
- Banana cup: haal de Shell cup
- Leaf cup: haal de banana cup
- Lightning cup: haal de Leaf cup
- Mirror class: haal alle cups op alle snelheden (50, 100 en 150 cc)

[ : 13 november 2013 01:04 PM door G.Zaaltje]
 Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 30 november 2011 07:02 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  120

* Mn favoriete combi tot nu to is Wiggler met de Skelter, de standaard wielen en parachute.
* Snelle start is hetzelfde als de Wii versie, dus als 2 in beeld verschijnt.
* Verzamel zoveel mogelijk muntjes, daar krijg je nieuwe auto’s/ banden en gliders voor en ik denk dat het je snelheid ook bevorderd. Nieuwe characters gaan volgens mij per uitspelen CC klasse, of gouden bekers halen op 150 CC cups.
* Spring op iedere heuveltje. Daardoor krijg je een kleine boost, net als met de tricks op de Wii.
* Springknop vasthouden in bochten voor een korte boost, of langer voor een langere boost

[ : 30 november 2011 08:57 PM door G.Janush]
 Signature 

....

Profiel

Gepost: 01 december 2011 01:11 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  1317

Ik ben niet jaloers, weten jullie dat jullie voor de 7e keer hetzelfde spel spelen en nog zo enthousiast zijn…

Nee ik ben niet jaloers, zaterdag middag kom ik d’r bij…

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
http://www.nintendoblog.nl
Colors 3d Gallery
Ik ben een Hero of Ruin (zie mijn heldenstatus)

3DS vriendcode “Berend Jan 3737-9506-1055”

Profiel

Gepost: 01 december 2011 01:40 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  120

@Zaaltje:
1. Als je 10 munten heb vlieg je volgens mij sneller/ langer , dus in dat geval vliegen. Anders ligt het aan het stukje baan, of je snel moet sturen voor een shortcut denk ik.
2. Inderdaad 1e ronde zooveel mogelijk munten, tot je er 10 hebt. Want hoe korter je de bochten neemt,, hoe sneller je bent. Zelfde geldt voor Timetrial denk ik…

@ Berend Jan: Haha, als je het maar vaak genoeg zegt geloof jje er vanzelf in.... Maar je gaat toch niet serieus op Sinterklaas wachten???

Signature 

....

Profiel

Gepost: 01 december 2011 06:12 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Forum GOD
Totaal Aantal Posts  711

Ik moet nog tot kerst wachten!!  :( nouuhouuuuuu ik wil het ik wil het ik wil het!

Signature 

animalcrossingw.png

Uploaded with ImageShack.us

Profiel

Gepost: 01 december 2011 09:39 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  120

Als een blauwe inslaat en je gebruikt een paddo, rij je gewoon door.

Edit: bij 1 ster op alle banen krijg je gouden wielen. En bij 2 sterren krijg je niks rasberry

Mn favo combi in tegenwoordig yoshi, egg 1, paddo wielen, standaard glider

[ : 03 december 2011 10:34 PM door G.Janush]
 Signature 

....

Profiel

Gepost: 03 december 2011 10:31 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Moderator

Als ik thuis ben zal ik je tips rustig toevoegen smile
Je bent dus al heel goed op weg als je nu al op alle banen minimaal een ster hebt behaald! Nice smile

Toen ik online ging gister viel het me trouwens wel op dat de VR rating maar langzaam omhoog ging, was tweede en kreeg maar 24 punten erbij dacht ik..

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 03 december 2011 10:39 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  120
G.Zaaltje - 03 december 2011 10:31 PM

Als ik thuis ben zal ik je tips rustig toevoegen smile
Je bent dus al heel goed op weg als je nu al op alle banen minimaal een ster hebt behaald! Nice smile

Toen ik online ging gister viel het me trouwens wel op dat de VR rating maar langzaam omhoog ging, was tweede en kreeg maar 24 punten
erbij dacht ik..

Puntentelling gaat niet zo heel hard idd. ... Ga nu eindelijk eerste potjes in de G. community spelen woohoo!

Signature 

....

Profiel

Gepost: 03 december 2011 10:42 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Moderator

Ah, cool! Met wie ga je de uitdaging aan?

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 03 december 2011 10:51 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  120

Nou ik dacht dus met Berend Jan en Player (?) maar de verbinding stopte ermee. BJ: What happened?

Signature 

....

Profiel

Gepost: 03 december 2011 11:26 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Moderator

we mogen niet denk ik, verbinding gaat vaag hier…

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
Colors 3d Gallery

Profiel

Gepost: 04 december 2011 07:05 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Moderator

Als je een geel naamikoontje ziet in je vriendenlijst kan je vanuit daar gelijk je spel starten in multiplayer en meedoen met je vriend
Als er een spel is wat je kan joinen zie je op het ikoontje van je vriendenlijst een geel stipje staan.

Door op het vlak boven de avatar te klikken kan je heel makkelijk joinen.

Hij vraag wel of je het zeker weet en sluit dan je game af (als je in een spel Mario Kart zit) om het daarna weer op te starten en te joinen maar dat mag de pret niet drukken.

Erg leuk gedaan eindelijk een ‘meespelen’ optie in een nintendo product, het akn zelfs nog wel wat worden met die 3DS als ze zo doorgaan.

Ook in het spel kan je bij online/met vrienden joinen op races waar vrienden spelen als ze een vlaggetje achter hun naam hebben staan.

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
Colors 3d Gallery

Profiel

Gepost: 05 december 2011 12:20 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Moderator

De spelers waar je tegen Mario Kart schijnen ook in je Mii park op te duiken… Ik heb mijn 3DS thuis gelaten (GRRRR) en zit nu op mijn werk dus kan het niet checken…

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
Colors 3d Gallery

Profiel

Gepost: 05 december 2011 12:56 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
Moderator

Berend Jan, dit is helaas idd waar.. Ik vind het namelijk maar een irritante toevoeging! Zo is er totaal geen overzicht meer in het Mii Park, eerst waren er rond de 30 mensen aanwezig, nu zullen het er al snel honderden zijn waarvan je bij de helft niet eens de naam kan lezen omdat het Japanners zijn xD

Wat ik wel goed vind is idd het feit dat je heel gemakkelijk een vriend kan joinen! Ze hebben zelfs nog een stapje verder nagedacht, als de party vol zit dan kan je gewoon wachten totdat er iemand weg gaat! Zo is het niet zoals bij MKWii dat je maar eindeloos moest proberen om er in te kunnen komen, nu kan je gewoon lekker wachten tot het klaar is en er iemand uit is gegaan. Het enige nadeel is dan wel dat de computer je een persoon aanwijst welke je dan de rest van de match moet volgen… Je kan dus niet zelf kiezen, maarja.

Ik heb trouwens steeds kleine dingetjes aan de eerste post toegevoegd, als je dus nog iets mist of als er iets niet klopt, laat het weten dan pas ik het aan (met credits als je wilt smile)

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 11 januari 2012 06:30 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  27
Geregistreerd  2012-01-01
G. Berend Jan - 05 december 2011 12:20 AM

De spelers waar je tegen Mario Kart schijnen ook in je Mii park op te duiken… Ik heb mijn 3DS thuis gelaten (GRRRR) en zit nu op mijn werk dus kan het niet checken…

dat klopt, als je wereldwijd aan het karten bent, dan krijg je (als ze dat willen) hun mii. ( ik heb er bijna 500 smile

Profiel

Gepost: 21 april 2012 08:50 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
Moderator

Het is binnenkort niet meer mogelijk om de hatelijke shortcuts te gebruiken in MK7. Toen ik net de Nintendo Direct video bekeek hadden ze het over een nieuwe systeem update (waarmee je ook mappen kan maken) welke het patchen van games ook zal ondersteunen! Ze zullen dan ergens halverwegen mei een patch uitbrengen voor MK7 welke je eerst moet installeren voordat je online kan racen. Ik zal dan weer moeten wennen om de hele baan te rijden in Wuhu Mountain Loop xD

Op zich is dit wel heel goed nieuws vind ik!

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

1 van de 2
1

‹‹ Mario Kart 7      G. Kart community ››