1 van de 2
1
[3DS] Super Mario 3D Land: de eerste 2 uur (en daarna)
Gepost: 19 november 2011 12:37 PM   [ Negeer ]  
Moderator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1548
Geregistreerd  2008-04-25

Skyward Sword is niet het enige spel dat gister is uitgekomen, Mario 3D Land is gister ook verschenen en heeft de weg naar de 3DS ook heel goed weten te vinden (ik zag dat Jeffrey, Bart en nog twee andere welke ik even niet meer weet deze game ook hadden gekocht; 4 van de 7 mensen heeft dus al Mario 3D land gekocht in mijn vriendenlijst).

Ik had beide games donderdag al gekocht, echter was ik zo dom om toch wat met vrienden af te spreken om een film te gaan kijken. Op die avond heb ik hun ook maar even met de 3DS laten spelen (zonder dat ik hem nog had aangeraakt) en ze vermaakte zich er prima mee! Voor hun was de 3D werking heel mooi gedaan en de levels waren leuk en afwisselend om te spelen. Toen ik gister zelf aan de slag kon was dat ook mijn eerste conclusie. Ik hoefde totaal niet te wennen aan het 3D effect en had de slider ook nooit hoeven aanpassen (in tegenstelling tot Pilotwings Resort waar de slider standaard halverwege staat). De levels zijn tot nu toe nog geen enkele keer hetzelfde geweest en vermaak me prima!

Zoals je in veel reviews hoort is de moeilijkheidsgraad nog niet denderend hoog waardoor ik nu al in wereld 4 zit. Ik heb bewust nog niet alle Star Coins gepakt in elk level zodat ik deze later nog eens zou moeten spelen. Zo kan ik dan de meeste levels nog een beleven met een doel voor ogen.

De verschillende power ups in het spel die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn allemaal heel handig. Zo is er natuurlijk de bekende Fire Flower, de (dier onvriendelijke) Tanuki-suit en de soort van nieuwe propellerdoos. Deze laatste is vooral handig omdat je deze over je bestaande pakje aan doet en je heel gemakkelijk hoger gelegen gebieden kan bereiken. Voor sommige levels is het essentieel, voor andere levels is het handig om af te snijden.

Wat ik vooral leuk vond waren de korte tussenfilmjes met bijbehorende 3D kaart van Bowser als je naar de volgende wereld gaat. Ook de nieuwe Mystery Box vind ik een leuke toevoeging, zo snel mogelijk alle vijanden verslaan en de Star Coin pakken. Ik ben ook benieuwd hoe dat met StreetPass zal gaan werken.. We zullen zien!

Dus over het algemeen ben ik zeer positief over de eerste 2 uur gameplay van Super Mario 3D Land! Wat zijn jullie meningen?

*Edit: Wat ik nu net ook pas zie is dat er helemaal geen papieren handleiding is meegeleverd, je moet maar de handleiding via de 3DS raadplegen. Wel goed voor het milieu en is net zo handig! rasberry

[ : 13 november 2013 01:04 PM door G.Zaaltje]
 Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 20 november 2011 12:58 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Forum GOD
Totaal Aantal Posts  501
Geregistreerd  2008-05-01

Ik ben het grotendeels met je eens! Sowieso by far het beste spel voor de 3DS tot nu toe, al hoef je daar niet veel voor te doen rasberry De moeilijkheidsgraad is inderdaad niet al te hoog maar niet storend laag. Ook schijnt het spel ‘na wereld 8’ een heel stuk moeilijker te worden. Toch vind ik de game net iets te snel gaan (slechts vijf levels per wereld). Als je flink door speelt kan je alle acht werelden binnen 3 uur hebben doorlopen.

Ik doe het echter rustig aan, ben na twee dagen en ongeveer 2.5 uur spelen net klaar met wereld 2. Ik speel opzettelijk niet te veel achter elkaar, wat aardig lastig is (als je eenmaal bezig bent speel je zo een aantal uur door smile ). Het leveldesign en de creativiteit in de levels evenaart galaxy met gemak, heerlijk.

Al met al een super game. Ietwat kort, maar omdat al het andere van de game zo geniaal is, is dat makkelijk te vergeven.

(Oja: over die elektronische handleiding. Vind ik prima. Alleen dan moeten ze ook geen andere boekjes erbij doen. Nu zit er alsnog een boekje in 20 verschillende talen bij over de gevaren van de 3DS ofzo xD )

Signature 

4279.gif

Profiel

Gepost: 20 november 2011 01:28 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  703

Uitgespeeld. Het punt is volgens mij nog niet eens dat het spel makkelijker is dan Mario Galaxy op de Wii, de levels zijn gewoon verschrikkelijk kort en lineair. Je holt er in 3 minuten doorheen en dan hup, door naar de volgende. Geen wonder dat je zo snel klaar bent. (Al ben ik nu bezig met de 2e quest en die is inderdaad een stuk pittiger).

Dat klinkt als een nadeel, maar ik vind het geweldig! Eindelijk een 3D Mario met het ritme en het tempo van de oude NES-spellen. Galaxy 1 & 2 had ik na het uitspelen wel gezien, maar hier zie ik mezelf nog regelmatig naar terugkeren. Het is allemaal zo heerlijk gestroomlijnd. Geen verzamelopdrachten, geen hub-wereld, geen pratende dieren, geen overbodig advies, geen speurtochten… alleen maar rennen en springen. Level na level na level. Ik heb in jaren niet meer zo van Mario genoten.

Aan de andere kant: mensen die de non-lineaire speeltuinen in Mario64, Sunshine & Galaxy juist leuk vonden gaan misschien een beetje teleurgesteld zijn. Het is allemaal wat kleinschaliger en minder gevarieerd. Ik kan me voorstellen dat 3D land voor zulke mensen een beetje oppervlakkig overkomt, maar van mij mag Mario voortaan op deze voet verder. Waarschijnlijk mijn favoriete driedimensionale Mario tot nu toe.

Wat betreft de Power Ups ben ik blij met de terugkeer van het wasbeerpak (al blijft het jammer dat Mario er niet meer mee kan vliegen), maar de boomerang voelt erg overbodig. Hij komt in een paar hele specifieke situaties van pas om een lastige munt te pakken, maar in alle andere gevallen gebruik ik net zo lief een vuurbloem.

Signature 

games.blog
Roger Murdock: We have clearance, Clarence. | Kapitein Oveur: Roger, Roger. What’s our vector, Victor?
Verkeerstoren: Tower’s radio clearance, over! | Kapitein Oveur: That’s Clarence Oveur. Over.
Verkeerstoren: Over. | Captain Oveur: Roger. | Roger Murdock: Huh? | Verkeerstoren: Roger, over!
Roger Murdock: What? | Captain Oveur: Huh? | Victor Basta: Who?

Profiel

Gepost: 20 november 2011 10:49 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Forum GOD
Totaal Aantal Posts  501
Geregistreerd  2008-05-01

Ik denk dat de kleinschaligheid zich veel beter leent voor een klein scherm dan non-lineaire levels. Overigens vind ik het alle twee wel wat hebben hoor.

Signature 

4279.gif

Profiel

Gepost: 20 november 2011 03:24 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Moderator

@ Jeffrey: Dit is tot nu toe ook mijn favoriete spel op de 3DS (ben benieuwd of dat stand houd over twee weken met Mario Kart 7). En de snelheid is in de individuele levels precies goed, ze zijn zeker niet te kort maar de grootte van de werelden is wel wat jammer, van mij hadden ze 8 levels per wereld best mogen doen. Maarja, als de variëteit zo door gaat qua levels vind ik het wel prima, nog niet veel dezelfde dingen tegengekomen! Dan kan ik me natuurlijk ook voorstellen dat de inspiratie een keer op is bij de makers rasberry
Ik neem aan dat als je nu ook al alle Star Coins hebt gepakt in alle levels?

@ Eric: Heb je hem nu al uitgespeeld ja? Nice! Ik denk ook dat ze hebben gekozen voor korte lineaire levels niet alleen omdat het een klein schermpje is (wat Jeffrey al aangeeft), maar ook omdat het op een handheld is, op deze manier kan je dan gemakkelijk even snel een paar leveltjes spelen als je onderweg bent. En wat je ook zegt, er is helemaal niet om de actie heen gedraaid, pure platform actie!
Ik vind de afwisseling wel goed tussen deze en Galaxy bijvoorbeeld. Afwisseling doet eten zeg men wel eens hé wink

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 21 november 2011 10:47 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  1334

Ik vindt het een beetje treurig van Nintendo, eerst een half jaar teren op alleen maar Zelda OOT rerelease.
Daarna veel toffe games in 3 weken 3 topgames uitgeven (Mario 3d Land, Mario Kart en FreakyForms)

Dan komt er ook nog Rayman uit voor de 3DS, en Cave Story dus de 3DS gaat eindelijk goede games krijgen.
Ow en ook niet onbelangrijk de eerste 3DS ellendeware (laura’s passie, kuifje enz) komt ook ineens uit dus de 3DS krijgt meer aandacht. Ik zelf zit eingelijk wel te hopen op een goede Call Of Duty volgend jaar op de 3DS met dual analoog. Ook is dan dan de Vita uit en kunnen ze dus met 1 serie assets weer 2 machines bedienen.

Dus de 3DS gaat eindelijk op stoom komen (zo voel ik dat dan) en ook de eShop gaat meer en meer op stoom komen met toffere games die uitkomen (eindelijk)

Dus ik hoop dat dit het begin is van een mooie lijn met games voor een goed maar ondergewaardeerd systeem (net als de gamecube) en eindelijk komen er ook nieuwe games uit die geen rereleases van oude zooi zijn (zoals de lanceertitels).

Wel irritant dat als ik op mijn online vriendenlijst kijk in ineens 5 van de 8 mensen mario 3d land te zien spelen, en zelfs 2 hebben al het spel als fafo software gezet.
Het is dus echt een goede titel, maar ik vraag me af: is de firmware update ook in de euro versie aanwezig (die de online vrienden veranderd???) als ik firmware update doe dan heeft mijn 3DS nogaltijd geen update en het einde van de maand is al goed in zicht dus ik neem aan dat de grote 3ds november update er nu snel aankomt…

Ik heb ze op mijn lijst gezet voor sinterklaas (zowel zelda (wii), mariokart als mario 3d land en ook nog rayman op de 3DS) dus ik hoop dat de sint erg gul is dit jaar smile

ik ga denk ik mario land laten schieten, en gelijk door naar mario kart omdat ik daar meer plezier uit ga halen… en de regels voor online comunity’s lijken me ook een uitkomst.

Wel tof is mijn vriendenlijst te openen en gewoon 2 mensen te zien spelen op hun 3DS waar ik eerder de enige was die op de 3DS speelde op de tijden dat ik ermee speel. Dat geeft toch een minder eenzame bedoeling dan het eerder was…

Dus daarom 3DS en Mario HOERA…

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
http://www.nintendoblog.nl
Colors 3d Gallery
Ik ben een Hero of Ruin (zie mijn heldenstatus)

3DS vriendcode “Berend Jan 3737-9506-1055”

Profiel

Gepost: 21 november 2011 12:47 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Moderator

Tja, dat is denk ik de kracht van het feestseizoen.. Mensen zullen dan sneller die games kopen voor in de zak of onder de boom. Ik vind het ook heel jammer dat ze nu alles in een keer uitbrengen en niet meer gefaseerd, dan zou je tenminste niet zo veel in een keer hoeven uit te geven en kon je rustig een game tegelijk spelen. Nu zit ik dalijk Mario Kart, Mario Land én Zelda tegelijk te spelen. Ik vraag me echter af of de toestroom goede games nu ook blijft… We moeten maar afwachten!

Wat je zegt over de vriendenlijst had ik ook al aangekaart idd, en natuurlijk is dit nu mijn favo spelletje, zo veel heb ik er nog niet op rasberry Ik snap echter niet zo goed wat je met de firmware update bedoeld die je online vrienden veranderd, toen ik het spel erin stak kan ik me niet herinneren dat hij moest updaten, en de vriendenlijst is ook nog steeds hetzelfde. Ik denk dus dat we deze gewoon moeten downloaden (zal vast wel 30 november zijn ofzo.. xD).

Als je al die spellen van de sint krijgt dan heb je wel een heel gulle gezien! Ik wacht ook op Mario Kart 7 en de online mogelijkheden! Daar zal ik me dan ook goed in gaan verdiepen.

Nu weer even on topic, ik had gister het Boo level van wereld 6 gespeeld (level 6-3) welke ik echt meest geniaal vond (zonder iets te verklappen zal ik vertellen)! Dat level heb ik echt met volle teugen gespeeld! Dit was vooral omdat je begint in een kleine kamer waar platformpjes heel snel komen en gaan en je moet maar zelf uitvogelen hoe je verder moet (zonder een zichtbare deur). Na veel sprongen en rondlopen had ik het eindelijk gevonden (wat echt heel leuk is bedacht!) en kon ik dus door. De volgende ruimte was al weer wat groter en wat meer aangekleed, maar op het eerste oog zag je niet waar je naar toe moest. Het voelde echt goed om toch de doorgang naar de volgende kamers te vinden!
Wat ik verder ook nog even wil melden is dat in sommige kleine ruimtes het 3D effect echt nodig is en het werkt echt goed! Met 3D effect uit zie je niet hoe de blokjes zitten (op elkaar of dat er een paar “zweven"), maar met het 3D effect aan zie je heel duidelijk en gemakkelijk de structuur en hoe je ergens moet komen, echt heel cool gedaan!

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 24 november 2011 06:50 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  121
G.Zaaltje - 19 november 2011 12:37 PM

........hoefde totaal niet te wennen aan het 3D effect en had de slider ook nooit hoeven aanpassen (in tegenstelling tot Pilotwings Resort waar de slider standaard halverwege staat).

Er zitten naast de slider twee 3D standen op, de ene heb ik wel last van scheel kijken, de ander niet
G.Zaaltje - 19 november 2011 12:37 PM

........  bewust nog niet alle Star Coins gepakt in elk level zodat ik deze later nog eens zou moeten spelen.

Precies smile Lekker rustig aan doen met deze game.

G.surrounded - 20 november 2011 01:28 AM

... Eindelijk een 3D Mario met het ritme en het tempo van de oude NES-spellen.

Dat dus
G.surrounded - 20 november 2011 01:28 AM

......blij met de terugkeer van het wasbeerpak (al blijft het jammer dat Mario er niet meer mee kan vliegen)....

en dat
G. Berend Jan - 21 november 2011 10:47 AM

..........................rayman op de 3DS

Off topic - Dacht dat deze ook vandaag/ morgen verkrijgbaar was, maar helaas alleen de console versies. Maar ja, niet te hebberig zij met Zelda, Kart, M Land in zo´n korte tijd wink

On topic: Wat ik n leuk detail vind van de game is dat de vlag er steeds heerlijk droogjes bijstaat aan het einde, midden in het veld. En al die verschillende manieren om er op te springen natuurlijk wink Top game

Signature 

....

Profiel

Gepost: 24 november 2011 07:28 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Moderator

Kijk eens wie we daar hebben smile Wist niet dat je deze game ook had gekocht! Nice!

Ik wist idd ook dat er twee 3D standen op zitten en heb nog steeds altijd wel de slider op vol staan. Heb geen last van scheel kijken gelukkig (op beide standen), zet hem ook meestal op de onderste stand waarbij de diepte nog duidelijker wordt (volgens de handleiding rasberry)

Die vlag vind ik idd ook een leuk detail, ook het feit dat als je een level overnieuw speelt en je hebt de bovenkant van de mast nog niet bereikt dat deze dan als het ware de hoogste sprong onthoud..

Ik heb trouwens net Bowser in wereld 8 verslagen, hier ontdekte ik pas hoe je Bowser op de normale manier moet ontwijken… gewoon geduld hebben tot hij aan de kant gaat rasberry De eerdere keren dat ik tegenover hem stond rushte ik er gewoon langs (had een pakje aan dus kon 2 keer geraakt worden, ook de onoverwinnelijkheids-seconden hielpen mee). Hoe ver zijn jullie?

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 25 november 2011 01:01 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  121
G.Zaaltje - 24 november 2011 07:28 PM

......Kijk eens wie we daar hebben smile

Euy Zaaltje! Net op tijd voor de Mario Kart Clan Wars, ik laat jullie natuurlijk niet alleen de G. eer verdedigen wink We moeten nog even een petitie opstarten op het forum, handtekeningen verzamelen om Gulzt een 3DS te laten kopen hehe, we kunnen nog wel een bikkel gebruiken nl… Gulzt jonge, verkoop gewoon je PS3.... :D

......de hoogste sprong onthoud..

Spoiler! wist ik niet haha.

Hoe ver zijn jullie?

Wereld 3 ofzo, ga deze rustig aan doen idd! En nu mn vriendin ook n 3DS heeft ben ik 3Dland voorlopig kwijt… dus enjoy!
 Signature 

....

Profiel

Gepost: 25 november 2011 10:27 AM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  1334

Ze schijnen er een paar weken voor release nog een nieuwe 3d stand ingezet te hebben. Omdat ze bij Mario Kart 3DS gingen kijken en die een andere dieptepunt gebruikten in hun game waardoor het kijken veel gemakkelijker ging. Dus die hebben ze er als nog in gegooit vlak voor de release. Dit is wel iets wat ik byzonder vindt 2 titels die inhouse worden gemaakt bij Nintendo maar dan gaan ze pas aan het einde bij elkaar op de koffie om te kijken wat het wordt…

Waanzin daar in Japan…

Signature 

Woooooeeeeeeeeiiiiiiii
http://www.nintendoblog.nl
Colors 3d Gallery
Ik ben een Hero of Ruin (zie mijn heldenstatus)

3DS vriendcode “Berend Jan 3737-9506-1055”

Profiel

Gepost: 26 november 2011 01:12 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  703

Die twee 3D-standen zijn wel intrigerend ja. Je ziet het verschil het duidelijkst in level 5-2 (waar alles van bovenaf is gefilmd). Op de onderste stand lijkt het alsof je door een glazen plafond in die kamers kijkt, maar op de bovenste stand hangt de camera iets lager zodat er dingen “uit” het scherm steken. Als je meteen in de eerste kamer op het vraagtekenblok klimt en dan omhoog springt, lijkt Mario zo dichtbij te komen dat je hem bijna kunt aanraken.

Ik vind de bovenste stand dus mooier, maar de onderste ervaar ik als iets minder vermoeiend voor mijn ogen. Keuzes, keuzes…

Signature 

games.blog
Roger Murdock: We have clearance, Clarence. | Kapitein Oveur: Roger, Roger. What’s our vector, Victor?
Verkeerstoren: Tower’s radio clearance, over! | Kapitein Oveur: That’s Clarence Oveur. Over.
Verkeerstoren: Over. | Captain Oveur: Roger. | Roger Murdock: Huh? | Verkeerstoren: Roger, over!
Roger Murdock: What? | Captain Oveur: Huh? | Victor Basta: Who?

Profiel

Gepost: 26 november 2011 01:15 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Moderator

@ Janush: Mario Kart wordt zeker Ultiem! Hopelijk dat het net zo leuk wordt als met z’n allen met kart op de Wii, was toen een hele G. invasie die bijna alles ownde xD. Nu moeten er dus alleen nog meer goede lui komen!
Zit je in wereld 3 ja? Ik heb gister het laatste level van wereld 8 gehaald, echt meest geniale level! In totaal was ik het hele spel rond de 20 keer dood gegaan en in het laatste level alleen al 40 keer! Ik kon op een gegeven moment wel een onoverwinnelijkheids blokje pakken, maar dacht nee, dit moet ik zelf doen! En uiteindelijk is het dan ook gelukt smile Dus ik zeg doe het niet meer rustig aan en speel dat ding uit! Na het laatste level kan je alles nog eens rustig terug spelen!
En sorry voor de spoiler ;P

@ Berend Jan: Interessant om te horen! Die Japanners hebben idd een aparte manier van werken, maar in ieder geval komen ze wel bij elkaar op bezoek, zal me niks verbazen dat het soms ook helemaal niet gebeurt.. Dus in Kart zullen ze dan ook twee 3D standen hebben?

Dit weekend zal er helaas niet zo veel gegamed worden, vriendin blijft hier rasberry Na het weekend zal wel wat meer gegamed worden..

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 29 november 2011 08:24 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
Moderator

Berend Jan: De systeemupdate voor de 3DS komt pas 8 december zoals ik al had verwacht! Beetje jammer dit… Eind november zou het worden, maarja. Ik hoop dat ze nu ook toevoegen dat je kan zien hoeveel uur mensen gemiddeld de games hebben gespeeld, net zoals op de Wii. Ook lijkt het me leuk om te zien welke games de mensen die je via StreetPass tegenkomt hebben gespeeld en niet alleen de laatst gespeelde game.

Goed nu weer even on-topic: Wat ook leuk is, is dat ik net iemand ben tegen gekomen via StreetPass en deze persoon heeft ook Mario 3D Land gespeeld, het leuke hieraan is dat ik een nieuw blok kreeg met een star coin erin, ook kan ik zien hoe snel deze persoon de verschillende levels heeft uitgespeeld en dus als het ware een rivaal is geworden. Best leuk bedacht! Ook krijg je van mensen die geen Mario 3D Land hebben leuke items in een huisje van Toad, handig!

Ik ben verder ook wat bezig geweest met het halen van alle star coins in de eerste levels, en ik moet zeggen dat sommige wel heel erg goed en geniaal verstopt zitten! Echt leuk om die dingen te zoeken!

Wat ik trouwens ook wel een aparte toevoeging vind is het feit dat je nu meer dan 99 levens kan halen… ik heb er nu al iets van 150, ben benieuwd of ik die ooit nog eens op ga krijgen rasberry

Signature 

TitelPlaatje-4.png

Profiel

Gepost: 18 december 2011 03:54 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2011-12-14

De game is wel redelijk luek van mij mochten ze wel wat langere levels doen

Profiel

Gepost: 04 maart 2012 10:46 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2012-03-04

Hallo,

Ik ben nog bezig in Wereld 1. Ik kan de derde starcoint in w 1-3 niet vinden. Kan iemand helpen? Bedankt.

Profiel

1 van de 2
1