Poll
Ben jij van plan de Playstation Move te gaan kopen?
Ja 0
Nee 2
Ik wacht nog even 4
Heb al een Wii 1
Motion controls zijn toch wel zóóóóóóó 2009 1
Totaal Aantal Stemmen: 8
Je moet een lid zijn en ingelogd zijn om te kunnen stemmen
Playstation Move
Gepost: 01 september 2010 12:02 PM   [ Negeer ]  
Moderator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1480
Geregistreerd  2008-04-25

Wie is er van plan binnenkort de Playstation Move aan te schaffen? Sports Champions lijkt mij best wel een aardig spelletje en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe de Move werkt vergeleken met de Wii. Bovendien komt Resident Evil 5: Gold - Move Edition binnenkort (10 september) al uit en aangezien ik die nog heb gespeeld is dit misschien een goed moment om tot aankoop over te gaan.

Signature 

OfficeKitano.png

Profiel

Gepost: 01 september 2010 12:31 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  2276

Doe je zelf niet mee aan je poll? ik wacht nog ff..

Signature 

Gulzt.png

Profiel

Gepost: 02 september 2010 11:14 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Moderator
Totaal Aantal Posts  703

Ik heb ‘wacht nog even’ geklikt. Het systeem spreekt me aan, de lanceerspellen niet. Ik koop hem wel zodra er iets voor uitkomt dat ik ook echt wil spelen.

Signature 

games.blog
Roger Murdock: We have clearance, Clarence. | Kapitein Oveur: Roger, Roger. What’s our vector, Victor?
Verkeerstoren: Tower’s radio clearance, over! | Kapitein Oveur: That’s Clarence Oveur. Over.
Verkeerstoren: Over. | Captain Oveur: Roger. | Roger Murdock: Huh? | Verkeerstoren: Roger, over!
Roger Murdock: What? | Captain Oveur: Huh? | Victor Basta: Who?

Profiel

Gepost: 05 september 2010 01:42 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Diamant
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  166
Geregistreerd  2010-07-20

ik heb al een wii, en ik heb nog steeds geen ps3*shame*

Signature 

SgtXFrog.png

Profiel

Gepost: 21 september 2010 06:49 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Forum GOD
Totaal Aantal Posts  719
Geregistreerd  2008-04-27

Heb een PS3, ga geen Move halen. Zoals altijd met mijn gebruikelijke motivatie:

“Wiiiiiiiripooooooooooooooooff....” Overigens mogen jullie je daar best een klein hoog stemmetje bij voorstellen.

Signature 

“I won’t scatter your sorrow out over this heartless sea… I will always be with you.” - Big Boss.

Brabantgamer777.png

Profiel

Gepost: 21 september 2010 11:41 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Diamant
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  166
Geregistreerd  2010-07-20

je zou het ook gewoon wii 2.0 kunnen noemen maar dan voor de ps3
maar het concept is gewoon een wii maar dan wel iets verbeterd

Signature 

SgtXFrog.png

Profiel

Gepost: 28 september 2010 10:03 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Moderator

Naast een door Charles Martinet gesigneerde verjaardagskaart, van één van mijn vrienden een PlayStation Move Starter Pack gekregen. Natuurlijk deze afgelopen weekend aangesloten op mijn PS3 om eens te zien hoe de PlayStation Move zich verhoudt tot de Nintendo Wii. Wat mij meteen opviel was het ontbreken van de ‘Navigation Controller’ (lees: ‘nunchuk’). Alhoewel niet nodig voor het spelen van de 9 op disc meegeleverde demo’s, heb je dus niet meteen een complete ‘set’ controllers. Wat mij daarnaast opviel was de summiere gebruiksaanwijzing. Alhoewel het aansluiten redelijk voor zich spreekt, had ik toch een meer op de casual gamer gerichte aansluitinstructie met plaatjes e.d. verwacht. Verwacht wordt trouwens dat je de PS Eye aansluit op één van de voorste USB-poorten. Op zich vreemd aangezien er dan continu een snoer voor het TV-meubel hangt. Iemand die de PS Eye permanent aangesloten wil hebben, kan deze daarom dan beter op één van de achterste USB-poorten aansluiten. Mensen met een Wii (zoals ik) hebben daarnaast nog een probleem. De PS Eye dient bij voorkeur in het midden op of onder de televisie geplaatst te worden. Aangezien ik daar echter al een Wii Sensorbar heb, wordt je geconfronteerd met het kabeltje van de Sensorbar dat een beetje hinderlijk in de weg ligt. Daarnaast zit aan de PS Eye een vrij dikke kabel, waardoor het even duurt voordat je een optimale stabiele positie voor de camera hebt gevonden (die kabel heeft de neiging de PS Eye naar links of rechts te trekken). Uiteindelijk is het aansluiten overigens wel gelukt.

De volgende games worden op de demo disc meegeleverd (die stuk voor stuk apart op de harde schijf geïnstalleerd moeten worden en waar je nogal een tijd mee bezig bent):

Beat Sketcher
echochrome ii
EyePet
Sports Champions
Start the Party!
The Shoot
Tiger Woods PGA Tour 11
Tumble
TV Superstars

Sports Champions sprak mij het meeste aan. De rest vond ik niet zo heel bijzonder. Je kunt in de demo zowel Ping Pong als Frisbee uitproberen. Als ik een vergelijking met Tennis uit Wii Sports trek, heb je bij Ping Pong wat meer controle over de plaatsing van de bal. De Move reageert dus wel nauwkeuriger als de Wiimote (zonder Wii Motion Plus).
Voor EyePet moet de camera bij voorkeur tussen de 30 en 60 centimeter boven de vloer geplaatst worden. Dit hield bij mij in dat ik de PS Eye van mijn televisie moest halen en een oplossing moest zien te vinden voor het plaatsen van de camera. Na het enigszins verbouwen van de woonkamer (de vloer moet ook nog eens vrijgemaakt worden) is dit uiteindelijk gelukt. Op zich is EyePet knap gemaakt, maar meer geschikt voor kleine kinderen dan volwassen gamers. Bovendien zie je jouw eigen bewegingen in spiegelbeel op het beeldscherm, wat soms een beetje verwarrend werkt.
Tiger Woods PGA Tour 11 kreeg ik met geen mogelijkheid ‘aan de praat’. Dit komt omdat ieder spel apart voor de PS Eye gecalibreerd moet worden. Na het opstarten van het spel moet je dus altijd eerst even de Move met de PS Eye calibreren. Vreemd genoeg gebeurde dit bij alle demo’s op een andere manier. Hier is dus geen standaard voor. Blijkbaar hebben ontwikkelaars hier dus een bepaalde vrijheid in. In ieder geval werkte Tiger Woods bij mij niet, die demo heb ik dus niet kunnen proberen.

Misschien dat ik ooit nog een Sports Champions ergens voor een zacht prijsje koop, maar voor mij biedt de Move nog geen meerwaarde. Ik denk dus ook niet dat ik de Move veel zal gaan gebruiken óf er moet een briljante game voor worden uitgebracht. Tot nu toe ben ik echter niet zo onder de indruk.

[ : 28 september 2010 02:56 PM door G.Kikujiro]
 Signature 

OfficeKitano.png

Profiel

Gepost: 23 maart 2012 02:18 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Brons
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2012-03-23

De Vrije Universiteit Amsterdam doet een leuk onderzoek. Gamende jongeren van 12-16 jaar en hun gezin kunnen meedoen. Deelnemers aan het onderzoek krijgen een Playstation MOVE kado, met daarbij de nieuwste spellen! Check de voorwaarden op http://www.my-game.nl.

Profiel

Gepost: 14 augustus 2012 08:39 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Moderator

Ik ben inmiddels ook aan de Move. Wat heet, ik heb gelijk 2 setjes gekocht. Dat laatste was wat voorbarig, want hoewel het heel praktisch is twee ‘wands’ te hebben, is de dubbele nunchuck nog niet echt ergens goed voor gebleken. RE:5 lijkt me een mooie optie (LBA2 is echt onzin met move controllers.)

Zijner nog andere aanraders?

Signature 

Gulzt.png

Profiel

Gepost: 14 augustus 2012 09:45 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Moderator
Gulzt - 14 augustus 2012 08:39 PM

Ik ben inmiddels ook aan de Move. Wat heet, ik heb gelijk 2 setjes gekocht. Dat laatste was wat voorbarig, want hoewel het heel praktisch is twee ‘wands’ te hebben, is de dubbele nunchuck nog niet echt ergens goed voor gebleken. RE:5 lijkt me een mooie optie (LBA2 is echt onzin met move controllers.)

Zijner nog andere aanraders?

*haha* Eindelijk! Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de Move alleen even in het begin heb gebruikt (heb de demootjes gespeeld). Heb een tijdje praktisch niet gegamed maar ben zo langzaamaan weer begonnen. RE 5 ligt nog op de plank en heb ik nog niet geprobeerd (ja, ik schaam me diep). Is wel de reden waarom ik een Move wilde hebben trouwens. Ik kan je dus niet echt software aanraden. Is Sports Champions niet ergens voor een zacht prijsje te koop? Die demo vond ik wel leuk eigenlijk, vooral het tafeltennis. Verder is er volgens mij niet zo heel veel bijzonders uitgebracht. Nou ja, de Portal 2 DLC dan, maar dat wist je al. Over de techniek ben ik zeer te spreken… Ik vind het zelfs beter werken dan de Wii Motion Plus. Mocht je wat interessante game suggesties hebben laat het hier dan weten. Ga vrijdag trouwens nog even naar de Gamescom. Ik verwacht er niet veel van, maar ga met wat vrienden en het is meer voor de gezelligheid dan de games.

Signature 

OfficeKitano.png

Profiel

Gepost: 18 augustus 2012 01:36 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Moderator

Ik heb sport champions ook. Ik heb twee setjes gekocht:
Het Sorcery pakket & sport champions pakket. Heb ik weliswaar twee camera’s (nergens goed voor) maar het was even duur als een losse wand, nunchuck & spel te kopen.

Achteraf gezien was ik zelfs evenduur uitgeweest als ik 2x een sorcery pakket had gekocht en een los exemplaar van sport champions. Dan had ik sorcery nog kunnen verkopen grin

Anyway,
Sport champions is briljant en ik ben inderdaad ook zeer te spreken over de techniek. Met name het Frisbee & Jeu de Boules werkt waanzinnig. Ik kan het beide in het echt behoorlijk goed, en ben echt gefascineerd hoe de bal & frisbee echt exact doen wat ik wil en zoals ik het gewend ben. Uitgezonderd de lange afstand dan, net als op de wii is dat niet altijd even realistisch.
De techniek is geniaal. Vooral met een jeu de boules bal in je hand zie je het goed. Elk minuscule beweginkje dat ik maakt zie je gespiegeld in het beeld. Echt waanzin.

Signature 

Gulzt.png

Profiel

Gepost: 14 november 2012 09:15 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Moderator

VANDAAG UIT!
http://www.ng-gamer.nl/trailers/21736/1/Portal-2-In-Motion-trailer-laat-zien-wat-je-kan-doen-met-PS-move

Portal 2 , move DLC, gaaf, gelijk aan de slag! :D

Signature 

Gulzt.png

Profiel